ahli majlis tertinggi

Tuesday 20 December 2011

suke glew kat ko>>

kowang tgk x cerita pokok kalau takkan berbuah..huhu..kira cerita pasal agama gak la..
menceritakan atok dorang yg baru smpai dari kampung..atok dowang nak sembahyang setiap waktu di masjid..so dowang manghadapi masalah tok hantar atok dowg..satu hari tu atok dowg berjalan kaki je dari rumah then meninggal dunia kat depan masjid..


tak berkenaan langsung pun kan dengan tajuk kat ats..sebenarnyer aku terpikat dengan lagu latar yang dipasang mase cerita tu ditayangkan..lagu tu tajuk dyer biar by fynn jamal..aku dgr first time aku dh terpikat..terus berkenan kat fynn jamal ni..suke kat ko sgt2 wei..ni aku bg lirik lagu biar tu skaly ngn mp3 kalau nak dengar..siyes best...memeng menyentuh haty..





mata tua yang memandang aku itu--
bundar
pudar

dia tak mahu bilang apa yang mencengkam jiwa usangnya
“biar”
katanya, “biar”.

wahai ayahanda
berhentilah walau sebentar
dan renungkan mataku yang melaut
khabarkan yang jujur dan ujar
apa menyerabut?

wahai ayahanda
bercukuplah menggagah tulang rapuhmu
akukan lemahmu
perikan kisahmu
kisahkan penatmu
aku mahu tahu

mata tua yang bagai ada sakti dewa-dewi itu--
harum
senyum


dipukaukan aku nan terus terpana dan terlupakan
“biar”
katanya lagi, “biar”


wahai ayahanda
bisikkanlah walau sekali
izinkan aku menumpangkan bahu
berikan aku seperca dari beban kamu

wahai ayahanda
lihatkanlah aku
berlari kini
melompat tinggi
setiapnya kerna kau tak pernah pergi

ah, apa masih ingat lagi
aku suka lari-lari?
kau bagaikan tak peduli
ku biar kau patah hati

ah, apa masih tidak lupa
tengking jerit sama-sama?
makan tak mahu semeja
sahabat lebih berharga

ah, apa mampu kau sudikan
ampun maaf ku sujudkan?
bisa tidak kau teruskan
ku sesat kau tunjuk jalan?

ah, apa layak aku bagi?
tak terbalas sampai mati
kau sungguh yang paling tinggi
istanamu syurga nanti





No comments: